Nej men han får nog vara dålig...

Vi har ju ingen TV, har aldrig haft & vill inte skaffa. Fast... så är det det här med Tors allmänbildning i framtiden. Växte upp med 18.00 som ett närmast heligt klockslag, nyheterna var liksom inget som vi missade. Klart att vi förr eller senare hade fått utrymma huset om det börjat brinna, men vi hade nog suttit kvar åtminstone fram till väderleksrapporten. Det här gjorde i sin tur att jag alltid presterade väldigt bra på de "nutidskryss" som vi fick fylla i varje fredag & jag minns det som något väldigt positivt med min uppväxt. Så självklart vill jag att Tor också ska få hänga med i vad som händer i omvärlden. Efter att ha pratat lite om det hela bestämde vi oss i morse för att återinföra nyhetssändningar i vårt liv. Paul knapprade fram en nyhetssändning på CBC (kanadas version av SVT) & vi bänkade oss. Det började med mordet på Boris Nemzow, vilket ju i sig inte direkt är en historia som gör en glad. Sen... Det har ju varit väldigt kallt här hela februari & för lite mer än en vecka sen irrade sig en liten treåring ut i natten, endast iklädd blöja, t-tröja & skor. Klippet efter var från hans begravning, med den 8-åriga storebrodern som höll ett tal till sin lillebror. Höll väl ihop en sekund eller så, sen var gråtfesten ett faktum. Grät så där att det bara rann nedför kinderna & droppade ner på Tor som låg i mina armar. Pallade helt enkelt inte mer & Paul fick stänga av. Alltså... Det går ju inte. Jag kan bara inte se på nyheterna, i skriftlig form går det något sånär - men att höra den där lilla gråtdarriga 8-åringsrösten. Nej, hjärtat går i tusen bitar. Tor får helt enkelt vara dålig på nutidskryss eller hålla sig uppdaterad tillsammans med Paul. Mitt arma hjärta fixar bara inte alla hemskheter.

Kommentarer
Postat av: Alex

oh herregud vad sorgligt. Ligger här och gråter efter att bara ha läst Kan inte hantera: ISIS bränner folk levande, pedofilringar och misshandlade pensionärer, nu förtiden.

Svar: Nej ISIS... Det har jag också gråtit till. Det här med den lilla pojken slog dock totalt undan fötterna på mig, så himla jobbigt att tänka på hur han var alldeles ensam där ute i den kalla natten. Har förklarat för Paul att vi måste skaffa barnlås på ytterdörrarna typ omedelbart, bara tanken på att något sånt någonsin skulle kunna hända Tor får paniken att komma krypande.
Ida

2015-03-02 @ 07:34:00
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: L

Sån är jag med. SVT har sänt ett program om hjärtsjuka barn och jag klarar inte ens att se vinjetten.
Lyssna på nyheter på radio funkar bättre för mig än att se på teve.

Svar: Hade typ problem med djursjukhuset när jag bodde i Sverige så hjärtsjuka barn hade INTE gått alls. Speciellt inte sen Tors andningsstopp - efter det känns det här med sjukdommar & olyckor som involverar barn bara monumentalt jobbigt.
Ida

2015-03-02 @ 10:37:29
URL: http://livetpavastkusten.wordpress.com
Postat av: Malin C

Usch vad hemskt!! Det är märkligt det där att alla nyheter i princip alltid är dåliga.
Vi har tv men inget abonnemang, dvd vi tattar bara via Netflix, svtplay osv. Så man själv aktivt väljer vad man vill se och när. Blir ett mer engagerat tittande då och inte att man slötittar och bläddrar mellan skräp.

Svar: Märkligt, sorgligt & förfärligt att det ska finnas så mycket elände! Nu var den här historien ju en ren olycka, men alla andra hemskheter som är resultatet av någons medvetna val... Nej där får jag bara ont i magen över att det finns så många människor där ute som verkar fungera på ett sätt som för mig bara är så fundamentalt oförståeligt.
Vi har en stor datorskärm som vi använder till att titta på tv-serier/film, så jag antar att man kan se på det som någon form av TV (radiotjänst hade med all säkerhet gjort det!). Hade dock inte köpt in oss på ett abonnemang även om vi börjat titta på nyheter utan hade sett på web-versionerna istället. Vill aldrig mer falla in i slötittandet.
Ida

2015-03-02 @ 12:52:03
URL: http://mclapper.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0