Påskpaket med fiskbuljong!

Alltså - länge leve postguden! För precis efter att jag skrivit föregående inlägg knackade det på dörren & så stod jag där med ett grönt sverigepaket i armarna! Blev så himla, himla, glad! Tor fick en mysig stickad tröja & påskpynt:
Vi större medlemmar i familjen fick påfyllning av svensk mat & allra gladast blev jag för de två paket med fiskbuljong som farmor skickat med. Det låter kanske jättemärkligt att bli helt lyrisk över lite fisksmak på kub, men här i Kanada är det supersvårt att få tag på just fiskbuljong (de säljer bara grönsaks-, kyckling- & köttbuljong på affärerna) & jag var helt utan - så det här var SÅ välkommet. Har nämligen haft världens craving på fisksoppa typ det senaste halvåret, så när jag använde upp den allra sista kuben för någon månad sen kändes det rätt jobbigt. Men nu har farmor räddat upp hela situationen - så nu blir det helt klart en stor sats chowder till helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0