Popcorn-tak...

Vi sitter ju på ett gammalt hus, det vet ni vid det här laget, & vissa gamla saker är jättecharmiga medan andra... kanske inte lika mycket. Till exempel det popcorntak som någon installerade för typ 50 år sen i hallen & det som i nuläget är vårt sovrum (blir TV-rum längre fram). Plus att taket i det som ska bli master bedroom är försett med någon form av vidriga stukaturspiraler. Så igår googlade jag "How to remove popcorn ceiling" & det såg SÅ himla lätt ut att jag bara "Men det här måste vi ju göra, går på en kvart!" & så satte jag igång... Alltså, jag borde ju ha lärt mig vid det här laget - när det gäller renovering är det ALDRIG så där lätt som en gärna vill tänka att något är! Tack & lov gick jag lös på en liten bit tak som sitter i trappuppgången, inte på hela halltaket - för i så fall hade jag nog varit lite gråtfärdig i nuläget. Popcornstrukturen satt nämligen som berget. I nuläget har jag arbetat så att armarna är MÖRA men färdigt hade jag väl inte direkt kallat projektet...
Eh... Lite så där rustikt charmigt kanske vi kan kalla det med lite goodwill?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0