Cupcakes and fairy godmothers...

Nu är dopet avklarat & vi har vinkat iväg Josefin hem till Sverige & jag tänker att det är dags att sammanfatta de senaste dagarna lite. Det började ju med att Jo dök upp på Pearson för en vecka sen, bara för att omedelbart sugas upp i cirkus Paul & Ida. Lite "Hej & välkommen till vårt hus - ikväll ska vi sätta upp väggar i barnrummet!" Oh well, vi hann klämma in lite brunch & rose i trädgården också... så jag tänker att det vägde upp lite! Sen firade vi också Jo´s födelsedag - bubbel & cupcakes!
Eftersom även farmor & Sandra befann sig i huset körde vi en liten cupcake tasting - allt för att välja ut ett gäng smakfavoriter till dopet. Det sket sig ju lite eftersom det visade sig att bageriet körde på olika smak-combos varje dag, men vi hade väldigt roligt när vi körde provsmakningen! Japp, till & med jag & farmor som inte åt - smakreaktioner kan vara väldigt underhållande! Dagen efter Josefins födelsedag var det dopdags. Prästen kom inkörandes från Toronto, vi hade massa egenplockade trädgårdsblommor i vardagsrummet där vi pallat upp en stor skål som dopfunt, Tor hade på sig min gamla dopklänning (visar bild sen) & vi hade köpt på oss galna mängder grekisk mat till den efterföljande lunchen. & vet ni... det var så HIMLA skönt att göra det på det viset, jätte avslappnat & enkelt. Ingen hets, ingen press & jag kunde vara med utan att känna mig som ett utarbetat skal. Det kan ju hända att jag ångrar mig någon gång i framtiden, men just nu känns det verkligen som om jag bara sagt tack & hej till de där överarbetade festerna. Det må vara fint & imponerande, men jag orkar inte göra så mot mig själv igen. Mycket bättre att kunna njuta av dagen & kunna ta in den - glädjas över det fina i att min lilla baby döptes & blev med de finaste gudmödrar jag hade kunnat tänka mig. Jo, gudmödrar i plural - för han har tre... precis som i sagorna. Sandra från Kanada, Megha från Indien & så allra bästa Josefin från Sverige!
Fairy godmother in action!

Kommentarer
Postat av: Jo

Tack så jättemycket för den här veckan, har verkligen varit jättehärligt =) Det är lätt att vara fairy godmother till världens bästa gudbarn ;)

Svar: Det var bara bästa att ha dig här - inte lika kul att säga hejdå... men jag håller tummarna för att vi ses till nyår!
& Tor hälsar att han saaaknar dig!
Ida

2015-05-17 @ 17:16:00
Postat av: Jo

Jättetråkigt att säga hej då. Du får hälsa liten att jag saaaaaknar honom också! Som sagt så får vi hoppas att det går att ses i vinter =) Vi har ju även skype ;)

Svar: Helt på skype - kanske att vi kan höra någon gång efter er kick off? Vill höra hur hästridningen gick!
Ida

2015-05-18 @ 16:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0