Det här med att sluta amma...

Alltså, den dagen jag vill sluta amma Tor - hur i helsike ska jag bära mig åt då? För bara för att jag var lite luddig i huvudet i går natt & kanske råkade glömma bort att jag även har ett högerbröst fick jag helt grym mjölkstockning. Ett par fattiga timmar utan att amma & hela bröstet upp till armhålan blev en enda knölig, öm, kesopåse. Så dagen har i mycket ägnats åt att tvångsamma Tor för att om möjligt få bort eländet. Tillslut fick jag kliva in i duschen & handmjölka tills det inte längre fanns kvar en enda gnutta varmvatten i huset. ÄNDÅ har jag bara fått bukt med typ hälften av alla knölar & dessutom känner jag mig helt slut både i huvudet & i kroppen. Så när jag slutar amma... hur ska det gå utan att behöva drabbas av mjölkstockningen från helvetet?

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag vet ju inget om det här men du vänjer väl av honom gradvis och därmed lär sig brösten att de inte behöver producera lika mycket och tillslut behöver de inte göra det alls. Eller?

Svar: Um... Fast mitt högra bröst är dum i huvudet så jag hyser inte så mycket hopp. Vill typ reklamera!
Ida

2015-05-22 @ 11:57:53
Postat av: Alex

Förhoppningsvis funkar det ju att trappa ner och då blir de inte så farligt :) Nu kan jag gå 12timmar utan att de märks alls. 24 så börjar de spänna lite.

Svar: Ja jag hoppas att det ska fungera, för hjälp vad jobbigt det var igår. Fick ta ibuprofen för att kunna somna igår, hade så ont.
Ida

2015-05-22 @ 18:45:17
URL: http://www.swedeoncrete.blogtspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0