Det här med solskydd...

Malin frågade hur vi gör med solskydd för Tor, vilket är en jättebra fråga som åtminstone jag har känt/känner mig rätt vilsen i. För det är ju inte så att någon solskyddsguru har behagat ta mig under sina vingar, utan vi är lämnade vind för våg att göra vad vi tror är rätt. Så jag går på en kompott av vad Google & magkänslan säger:
 
1) Solhatt är ett måste (ja jag vet...ingen på bilden, men den trillade av precis innan jag tog kortet). Har själv bränt skalpen (AJ) två gånger i mitt liv & det är ju så där lagom festligt att gå runt & känna sig som om huvudet är invirat i bacon - dvs, jag vill INTE utsätta mitt stackars tunnhåriga barn för det
2) Vi håller oss i skuggan, så mycket vi kan när vi är ute & går & alltid om vi är ute i trädgården
3) Så länge det inte är för varmt försöker jag använda åtminstone långbyxor, om inte långärmat, på Tor - benen är ju det som sticker ut från vagnen
4) Jag smörjer inte med solskydd på daglig basis - han har ju alltid minst en fot eller hand i munnen & det känns inte bra att han ska äta mer solkräm än fast föda
5) När det kommer till den solkräm vi köpt till honom så blev det Aveeno 55 spf, mycket för att jag älskar Aveeno-produkter åt mig själv & då känns det som om Tor måste få något som är åtminstone lika bra som det jag själv använder. Sen skyddar det mot både UVA & UVB, klarar av bad på upp till 80 minuter & så kommer den i creme form - gillar inte sprayer, känns nämligen som om det är lättare att missa fläckar då
6) Badkläder med UV-skydd. Hoppas få inviga dem "in action" imorgon, men testade outfitten redan idag
Jag hade helst sett att dräkten kom med långa ärmar men det verkar inte vara standard här. Tor däremot gav den fem fiskar av fem möjliga pga de fiskmönstrade shortseb som kotten tyckte var det festligaste han någonsin sett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0