The average group of latte mums?

Det verkar som om jag har börjat få lite fastare fredagsplaner med en annan grupp mammor här i området! På torsdagar går jag ju till skolan på morgonen & hänger där ett par timmar. Det är väldigt mysigt med te & lite allmänt pladder på tjockmatta, men speciellt FEST är det ju inte... Det är det däremot när fredagsmammorna träffas! Förra fredagen hängde vi på min granne Emilys bakgård & drack cider - den här fredagen drog vi ut på upptåg! Vår lilla babykaravan var tydligen nog uppseendeväckande för att en vilt främmande karl skulle komma springandes & fråga om han inte kunde ta ett kort av oss med någon av våra telefoner - så så här ser det ut när vi kommer rullandes!
Väl i parken slöt fyra andra mammor upp & så spenderade vi ett par timmar med att smygdricka vin/cider/öl. Här är det ju nämligen förbjudet att dricka på offentliga utrymmen, så vi hällde upp vad vi hade med oss i kaffemuggar...
Termen "late-mammor" har således fått en helt ny mening för mig!

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad kul =) Skönt att ha lite folk att hänga med.

Svar: Hemskt härligt - känns som det kommer att bli en så rolig sommar!
Ida

2015-05-31 @ 08:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0