Wine tasting and Niagara on the Lake...

Körde på en väldigt "vi tar det som det kommer" dag idag & lyckades, helt utan planering, få till en riktig höjdardag. Jag menar, dagar som börjar med brunch KAN liksom inte bli dåliga! Efter en massa huevos rancheros tog vi en liten promenad i grannskapet, trillade över en "garage sale" & blev med trädgårdsbänk. En i gjutjärn & trä - precis som jag drömt om! Så redan där kände jag att min dag var rätt outstanding, men eftersom klockan bara var lite efter tolv tog vi & bilade iväg till vår favoritvingård & gick på vinprovning.
Vinstockarna hade inga löv än, bara knoppar - men temperaturen låg på 33 grader, lite smågalet så här tidigt på året!
Tor var dock helt obrydd i solglassögon från "auntie Jo". Coolaste babyn på vingården check!
Vår guide bara "Vindruvorna plockas på natten...Blablabla"
De andra vintursmänniskorna "Ååååh!!! TItta på BABYN! SÅ SÖÖÖT!!!"
 
Känner att vinet kanske fick lite oförtjänt lite uppmärksamhet där, folk hade ju ändå betalt för att få sig lite fakta till livs... Men det värmer ju klart mammahjärtat när folk typ smådör över Tor. Anyway, när vingården var avklarad åkte vi till Niagara on the Lake som på riktigt är bland de sötaste små städer jag vet. Stället har varit Kanadas huvudstad för en 400 år sen si så där, är smockfullt av blommor & hus som får en att tappa andan. Roade oss kanske lite med att kolla upp huspriser på ställen som var till salu. Lärde oss att den nätta summan av 1.2 miljoner kanadensiska dollar gör det möjligt att köpa hus med torn. Avslutade med midddag på Corks veranda & jag var SÅ himla lycklig eftersom jag velat äta där ungefär varenda gång jag varit i NOTL men alltid hamnat på en liten trist pub istället. Nej, den här dagen får nog gå in i minnesarkivet som en riktig liten höjdare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0