Ikväll blir det bubbel!

Alltså, sjukt bra fredag! Jag har förvisso lite ont i halsen & sov som en kratta, men det bleknar när man följer upp med detta:
 
1) Tor fick en tomtedräkt med posten & den passar perfekt - tusen tack till tomtefarmor!
2) & här krävs närmast trummvirvel, fyrverkerier & absolut bubbel ikväll... CIC ringde & berättade att de håller på att gå igenom min ansökan om permanent uppehållstillstånd!!! Så här en 17 månader efter att jag skickat in pappren tänkte jag väl mest att de nog tappat bort alltihop, men niet - kvarnhjulen mal bara väldigt långsamt men de MAL!
 
& väldigt roligt, CIC-tjänstemannen informerade mig om att det enda de behöver för att klubba igenom min ansökan är en bröstkorgsröntgen & så frågade han mig varför den inte var inkluderad. Förklarade att jag var 7 veckor gravid när jag gjorde min immigrationsundersökning & att jag således inte kunde röntgas:
 
CIC-mannen - I see... but, so, are you still expecting now?
Moi - Eh, no, but I have an almost 1-year-old...
 
& här måste man ju fråga sig följande - lever mannen i förnekelse över hur lång tid det tar för dem att gå igenom en ansökan eller har han bara helt ooorimligt dålig koll på hur länge en kvinna är gravid? För säg att jag gjorde undersökningen i april 2014, det är liksom 19 månader av graviditet... Bara tre månader mindre än vad det tar att få till en elefantbaby.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, jisses! Tror det är en kombination.

Det var verkligen en bra nyhet, heja och skål!

Jag kommer till svaret i förra inlägget sen ;)
Kram

Svar: Så himla glad! Blev typ helt paff när killen presenterade sig i telefonen, hade liksom gett upp lite! :)
Kram!
Ida

2015-11-13 @ 20:17:30
URL: http://fruek.blogg.se
Postat av: Jo

Gud vad kul! Verkligen på tiden =)

Svar: I know... det tog ju sin lilla tid, men nu fokuserar vi på att ljuset i tunneln - nu finns det i alla fall på kartan att jag kan åka hem till Sverige igen!
Ida

2015-11-13 @ 22:12:05
Postat av: Sandra

Det va roliga nyheter! Vad glad jag blir :)

Svar: Tack! Så skönt - har längtat så himla mycket efter att komma någonstans med detta!
Ida

2015-11-13 @ 23:45:41
Postat av: Sara

😳😬😆 Hur roligt som helst med "elefantgraviditetskommentaren"!

Svar: Vi skulle kanske ha döpt Tor till Dumbo istället!
Ida

2015-11-15 @ 01:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0