Birthdays and potlucks...

Dagen startade kvart i sju & sen gick den i ett. Började med att baka bananbröd, städa, duscha, fixa frukost & klockan 11 satt vi alla uppklädda & vattenkammade i bilen & åkte iväg till Newmarket för att fira Pauls pappas & systers födelsedagar. Använde bilfärden till att virka en liten lamm-mössa till Anais, fick klart den precis när vi rullade in på uppfarten. Det hade inte gått om inte Tor sovit i princip hela vägen, ibland ska man ha tur!
Anais var mycket mer välvilligt inställd till min hatt & knatade runt i den utan minsta problem. Värmde mitt hjärta! Vad som ska värma Tors huvud i vinter är däremot en annan femma... I vilket fall - kusinerna roade sig med att spela piano & äta vindruvor, så det var ju lyckat & vid tre satt vi alla i bilen igen & rattade hem till Guelph. Planen var nämligen att vi skulle ha potluckmiddag hemma hos oss & jag var 100% säker på att den skulle börja klockan halv sex. Fast det gjorde den ju inte, utan halv fem rullade vi in på uppfarten samtidigt som Sarah, Matt & Anderson + Amie, Paul & Maelle. Hade jag inte startat dagen så tidigt & varit så trött hade jag nog fått lite panik i det läget, nu skrattade jag bara & tänk - det gick ju i alla fall fastän jag inte fick den där extra prep-timmen! Faktum är att det blev en perfekt liten middag med pulled pork, kaiser rolls, risotto & så mitt bananbröd till efterrätt. Glada bebisar, glada föräldrar & superglad Digby som satt under Maelles stol & slukade all mat som regnade ner - pulled pork från himlen!

Kommentarer
Postat av: Jo

Så söt hon är i sin mössa =) Tor är söt han med, trots mössbristen.

Svar: Supersöt - bebisar & alla klädesplagg med öron kan mycket väl vara det sötaste som finns!
Ida

2015-10-05 @ 15:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0