At the farmers market again...

Paul imorse... "Can we go to St Jacobs?" & jag bara "Oh aldrig, jag har fortfarande 5 kilo äpplen kvar att hitta på något med!". Varpå Paul såg helt ledsen ut & sa "Snääälla". Det där var ju hemskt orättvist, för hur ska jag kunna säga nej när han pratar svenska? Så vi kittade upp oss i våra bästa farmers market outfits & drog iväg på ävenflykt!
Ja inte Digby då, han hade inget rutigt att sätta på sig - så han fick vackert stanna hemma. Men vi andra rullade iväg till St Jacobs & hela vägen dit lät det så här i bilen "Och nu köper vi BARA nya vindruvor till Tor, INGET annat". Jahapp... det gick ju så dääär...
11 kilo tomater, 6 kilo paprika, vindruvor, gurka bananer & svamp - allt för motsvarande 190 kronor. Hur vi känner inför detta? Ja Tor är ju glad som vanligt...
Jag är väl mest svettig efter att ha kokt konserverad tomatsås halva kvällen. Men pionären inom mig gottar sig något alldeles hejdlöst. Nej men om inte fru Ingalls skulle avsluta kvällen med lite virkande?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0