Farmers market deluxe!

En halvtimme från oss ligger Kitchener Waterloo. KW är rätt mycket större än Guelph & kan skryta med en närmast enorm farmers market - så eftersom det var en regnig dag bestämde vi oss för en liten road trip. Nu är det ett par år sen jag var där sist & då var det mitt i vintern... inte högsäsong som nu. Oh my så stort det var! Jag fick typ produce over load & kunde inte riktigt bestämma mig för var vi skulle handla... 
Checka tomaterna de säljer hinkvis för typ 60 kronor styck!
Lika stora hinkar fast med paprika fanns också till salu & vi slog till! Det var så mycket paprika att vi fick lyfta ur Tor från vagnen & bära honom istället.
6 kilo paprika... känner att jag kanske inte behöver köpa på mig mer för vintern!
Tillslut kom vi hem med: 6 kilo paprika, 10 kilo äpplen (hjälp - vad ska jag göra med alltihop?!), 5 avokados, morötter, sötpotatis, lök & en stor kartong vindruvor. Allt för 265 kronor. Det är så galet billigt att jag liksom nästan inte klarar av att ta in det.
I nuläget har jag kokt äppelmos av 1.5 kilo av äpplena, förvält & fryst ner 1.5 kilo paprika, rostat ungefär lika mycket till, kokt soppa på ytterligare ett par & sen får jag väl hitta på något annat paprikarecept till veckan. Tror att jag har ungefär en 6-7 stycken som skramlar runt inne i kylskåpet, så det känns överkomligt. Äpplena däremot, känner att jag kanske förköpte mig lite där... Har så himla lätt att drabbas av någon form av nybyggarmentalitet när jag ställs inför all den här superbilliga, lokalt odlade maten, vill liksom hamsterstuva undan ALLT. Jaja, nya tag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0