Bankuppdatering...

Happ, efter frukost var det dax - riiinga Handelsbanken. Det började i gammal god anda...
 
Handelsbankentanten - Det fungerade inte säger du? Men kom in till kontoret!
Moi - Nu bor jag i Kanada.
HT - Jaha... Ja det var ju lite långt... Går du mycket på hockey då?
Moi - Um, det händer ju ibland.
HT - Lokala matcher eller NHL?
Moi - Landskamper mest - men överföringen?
HT - Ja, jo... Jag jobbar ju inte så mycket med det - brukar du prata med någon annan här på kontoret?
Moi - Erik.
HT - Ah, han var ju kanske lite upptagen nu... Meeeeeen...
 
Sen föjde 10 minuters hummande & haande bakom datorn & mummlande högläsning. Tills jag fick en snilleblixt...
 
Moi - Men du, har ni förresten en gräns för hur stor överföring man kan göra till ett utlandskonto?
HT - Jooo, men det har vi nog! Jag ska kolla!
 
& tänka sig. Det var inte kortet/dosan som var problemet, även om det var det fel-meddelandet jag fick, utan det var helt enkelt att jag försökt föra över lite för mycket pengar. Så nu befinner sig en laddning pengar ute i cyber-rymden, så håll alla tummar & tår för att de dyker upp på mitt konto här i Kanada! Fast samtidigt - det är ju ÅT HELVETE att jag ska behöva vara den som själv kommer på vad det är som är fel... men men, inget förvånar mig väl egentligen längre. I vilket fall - ikväll blir det bubbel - för när det kommer till bankärenden som utlandssvensk så lär man sig att fira minsta lilla framgång!

Kommentarer
Postat av: Jo

Jamen det var ju skönt =)

Svar: Minsta lilla seger räknas! :)
Ida

2016-04-01 @ 20:49:31
Postat av: Camilla

Verkligen värt att fira! Skål!

Svar: Men tack - det blev bubbel & pizza till middag. Festligt samt populärt hos Tor!
Ida

2016-04-01 @ 22:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0