Butternut squash muffins...

Just nu låter det så här hemma hos oss "& så ska jag odla zucchini, ALLA pumpor till Halloween, hallon, vinbär, timjan, potatis, morötter, rödbetor, rädisor &"... Ah, finns ju så galet mycket jag vill testa - men jag försöker lägga band på mig åtminstone liiite. Något som jag dock känner att potentiella grönsaker måste uppfylla innan de får en plats i trädgården är att vi faktiskt gillar dem... Kål går med andra ord fet-bort. Men andra grönsaker känner jag mig lite mer osäker på. Gillar vi tex butternut squash? Det är inget vi köper eller har blivit bjudna på hos vänner, men de säljs både i färsk & fryst form på vår lokala mataffär så sist vi var & handlade köpte jag en påse med frysta bitar. Kokade alltihop i 5 minuter, körde runt med mixerstaven & sen hade jag basen till en ny laddning babyvänliga muffins!
Mina kriterier för alla babymuffins är att de måste innehålla antingen frukt eller grönsaker, mindre mängder socker & så bakar jag alltid med fullkornsmjöl - något de här muffinsarna uppfyllde till punkt & pricka & de var en hitt bland kottarna. Kanske ännu viktigare var dock att Paul älskade dem & det är ett väldigt bra betyg eftersom han är den i familjen som är allra mest anti tanken på squash. Så dagens i-landsproblem är om jag ändå inte ska lägga till en påse butternut till min beställning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0