Dö kirskål, dö!

Vi hade en rätt intensiv morgon med besök av min kompis Jess samt hennes son Lewis & deras dagisbarn Idris. Alltså, fyra ettåringar i huset... Så när vi vinkat hejdå & ätit lunch slocknade Tor & Daisy TOTALT. Vilket betydde att jag kunde sticka ut & jobba lite i trädgården (Paul jobbade hemma så de var inte ensamma). För såhär ser det ut i en av våra rabatter...
Goutweed eller kanske mer bekant på svenska, kirskål. Gud så jobbigt. Såg att det hade krypit in från grannen redan förra sommaren med orkade inte ta tag i det hela, men idag upptäckte jag detta & då gick det inte längre att blunda...
KRIG!
Men jag känner inte för att täcka in ett par meter trädgård med svart plast, så i nuläget ägnar jag mig åt metoden "death by a thousand cuts". Klipper med andra ord av precis varenda liten grön bit som sticker upp ur marken & så får jag väl hålla på tills jag flyttar till hemmet. Suck. En bra sak med att odla saker i norrland var ju helt klart att klimatet inte riktigt tillät samma ymniga utbud av garden pests...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0