Taxes done!

Vi åkte in till Toronto idag & det är som jag konstaterade så fort vi rullade in - närmast ångestfyllt. Jag antar att jag förträngde hur mycket jag ogillade stan alla år jag bodde där & att jag inte vågade släppa fram känslorna förrän vi flyttade ut. Vi åker runt på bekanta gator & jag saknar det inte ett dugg, tycker bara att allt är storstadigt & fult samt fullt med otrevliga människor som röker. Men idag var det en TVUNGET dag i stan eftersom det är tax-season här & vi gladeligen har vår tax-agent Dawn att göra jobbet åt oss. För visst, vi hade kunnat traggla oss igenom hela proceduren själva men att ha Dawn är på riktigt en investering i vårt äktenskap. Paul är så himla sämst på papper att jag blivit VANSINNIG om jag varit tvungen att sitta igenom det hela hemma vid köksbordet. Som exempel... Jag gav honom en lista med alla papper som han behövde printa ut (bara det att jag som inte ens har vuxit upp med systemet har bättre koll är liksom en rätt bra indikator på hur dålig han är) & en av de sakerna som han var tvungen att printa ut var ett kvitto på de pengar han betalat för tågtransporten in till jobbet. Han printade pappret vid lunch, vi åkte just innan två... gissa vilket papper som glömdes bort & inte inkluderades i "måste-mappen"?! Kan hända att jag trötthimlade med ögonen när jag upptäckte det - så ja, att ha Dawn är guld värt för husfriden. Anyway, när vi var klara firade vi med Starbucks & när vi kom hem firade vi ytterligare lite mer med pizza & bubble. Så himla glad över att ha det här gjort samt att vara tillbaka i vår trygga lilla lantis-bubbla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0