Pumpkin oatmeal muffins...

Det börjar ju som sagt trilla in lite pumpor i huset - så årets första pumpabak blev av redan nu... i augusti. En del av mig känner det som om jag fuskar, lite som om jag hade börjat julpynta i september, men när hela huset luktar pumpakryddor så får det gå ändå!
Det här receptet, samt många andra pumparecept, använder sig av färdigköpt pumpkin spice men jag blandar min egen - det är liksom inget mer än en blandning av kanel, ingefära, nejlikor & allspice. Um, finns allspice i Sverige? Om inte så är det i sin tur en lika blandning av kanel, nejlikor & muskotnöt.
Save

Kommentarer
Postat av: Jo

Det där ser (och låter) riktigt mumsigt!

Svar: Men alltså det är SÅ gott! Älskar allt med pumpa så det är så sjukt härligt att vi har hur mycket pumpor som helst i vår trädgård det här året! Hittade precis ett recept på pumpa granola - måste testas!
Ida

2016-08-30 @ 23:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0