Vi har höns!!!

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är "köpa höns dag" i dag HURRA HURRA HURRA!
En bukett höns på min födelsedag! En så efterlängtad födelsedagspresent, äntligen är könsfördelningen i Casa Chvostek på MIN sida!
Mina tjejer är nu inkvarterade i sin chicken run & verkar redan rätt hemma. De har ätit, sprättat runt i gräser & såg allmänt nöjda ut. Med tanke på att de bott hela sitt 19-veckors liv i en lada så tycker jag att de anpassade sig himla snabbt!

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh vad kul! Grattis! De ser jättefina ut =) Jag vill jättegärna se bild på hela hönshuset.

Svar: Tack! Vi jobbar fortfarande på själva hönshuset, men jag lovar att det blir husesyn snart!
Ida

2016-08-06 @ 11:03:44
Postat av: Ann

Grattis!! I dubbel bemärkelse, till hönsen och din födelsedag förstås!! Dom ser väldigt fina ut.

Svar: Haha - hönsen känns faktiskt lite viktigare att gratta för än min 33-årsdag. :) Det är så mysigt att vara ute i trädgården nu, älskar att höra deras lilla kackel & kluckande i bakgrunden.
Ida

2016-08-06 @ 18:19:54
URL: http://ann-olsson.squarespace.com/blog
Postat av: Anonym

Men gud va trevligt med hönor i trädgården!! Och färska ägg varje dag (om de börjat värpa än förstås? Det är också lyx! Ni börjar bli riktiga stadsbönder! Så fint! Kram
Gunilla

Svar: Jupp, riktiga urban farmers är vårt mål! :) & vi fick två små ägg till lunch idag - jag var LYRISK! Kan fortfarande knappt fatta att de är våra!
Ida

2016-08-06 @ 18:45:06
Postat av: Målvaktsmamman

Men ååååå va himla roligt!! Grattis:))

Svar: Tack! Det kan mycket väl vara så att det här är den bästa födelsedagspresent jag någonsin fått - varje gång jag går ut & tittar på dem blir jag helt pirrig över att de är mina!
Ida

2016-08-07 @ 10:31:10
URL: http://malvaktsmamman.logg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0