Chicken plans!

Idag har vi dragit upp planer för sommarens stora projekt - skaffa höns. Så himla peppad! Vi har enats om följande:
 
- Vi börjar smått & med heritage breeds, min röst faller på dessa små söta fjäderpuffar
- Vi kommer att bygga ett litet hönshus först & sen ägna sommaren åt att uppdatera trädgårdsskjulet för vinterboende
 
När vi väl satt de här målen åkte vi iväg till den lokala "jordbruksaffären" & spanade på hönsmat samt hönsmatskålar. Vi fick också veta att vi kan lägga en beställning på dagsgamla kycklingar hos dem april... Så nu måste vi bestämma om vi vill ha höns så tidigt samt om vi vågar att föda upp dem från när de är pyttesmå. En del av mig vill hellre ha äldre djur, medan en annan del bara dör sötdöden när jag tänker på en kartong fylld med pipig söthet!

Kommentarer
Postat av: Jo

Hurra och grattis! =)
Jag tänker att ni kommer att köpa fler höns i framtiden så jag tycker nog att ni köper vuxna nu och så kan ni köpa kycklingar nästa gång när ni också har lite mer erfarenhet av hönsskötsel.

Kram!

Svar: Alltså... Paul råkade hitta det här stället & nu känner jag att vi nog måste köra på kycklingar...
http://www.dcheritagepoultry.com/

Checka utbudet & jag tror att du kommer att hålla med mig om att ett par vanliga burhönshöns inte riktigt känns like festligt!
Ida

2016-02-01 @ 17:34:55
Postat av: Jo

Gud så söta! Vanliga burhöns duger inte, ni måste välja andra varianter =)

Svar: Nej jag vet...Vanliga vita som lägger vanliga vita ägg känns ju inte så jätteroligt. Men bara tanken på gröna & blåa ägg får mig helt lycklig inombords!
Ida

2016-02-06 @ 15:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0