Rain dance!

Det har varit så galet torrt den här sommaren att vi går på vattenrestriktioner. Du får böter om du tvättar bilen eller vattnar prydnadsväxter utanför väldigt restrektiva timmar & bönderna i området har precis blivit ombedda att dra ned 20% med vattnandet. För oss har det här inneburit ett evigt kämpande med att hålla trädgården vid liv. Så när det började ösregna precis efter middagen idag var det REN LYCKA. Det stod ganska snabbt klart att vi inte var de enda som var glada - genom regndånet kunde vi nämligen höra glada tjut. Så vi tittade ut på gatan & där sprang grannpojken Eli runt i bara shorts tillsammans med våra grannar Matt & Galia samt deras två små barn. Det tog två sekunders övervägande, sen kastade Paul tröjan & så sprang vi också ut. Det verkligen bara vräkte ned, så jag var blöt rakt igenom BHn på mindre än en minut. Jag tror på riktigt att jag hade varit torrare om jag ställt mig under duschen. Tor tjoade & stampade som en tok i vattnet som forsade fram över gatan & det var bara så himla roligt alltihopa. Speciellt som våra nya grannar som precis flyttat in på andra sidan gatan bestämde sig för att joina galenskapen tillsammans med deras lilla nakna 6-månaders. Har inte skrattat så mycket på länge! När vi var så genomdränkta som det bara går att vara sprang vi in igen, skalade av alla kläder i hallen & klämde in oss i duschen alla tre. Avslutade regnfirandet med att gotta i oss en massa fryst yogurt i myskläder. Det enda jag hade önskat av kvällen var att Tor hade varit bara liiite äldre så att han hade kunnat minnas det här som vuxen - men vi får väl göra regndanser till en tradition här på gatan så att alla barn kan minnas hur de vuxna lekte lös i regnet tillsammans med dem! Är också så himla lycklig över att det regnade precis nu - känns som om mina lingon inte hade kunnat få en bättre start!

Kommentarer
Postat av: Jo

Det låter ju underbart roligt =)

Svar: Ja du vet ju hur mycket vi skrattade när vi gick hem i den där plötsliga regnstormen. Tänkt dig det regnet fast typ gånger tio så förstår du hur roligt vi hade! :)
Ida

2016-07-30 @ 10:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0