Men kanske liiite mer aktiviteter ändå...

Idag har vi haft en dag som har gått i ett. Började morgonen med att baka muffins & när de var klara rullade Tor, Daisy & jag iväg till en play date hos en ny mamma som jag lärde känna för någon vecka sen. Där var det fullt ös - fem mammor & 10 knattar i åldern 2 veckor till 3 år. Daisy blev så paff över all denna aktivitet att hon parkerade sig i mitt knä typ den första halvtimmen. Minsta förslag om att hon skulle leka med de andra möttes av ett "nonononono". Um, för Tor & Daisy har båda kommit in i NO-fasen samtidigt. Fun stuff. Happ, sen var det hem för gamla vanliga eftermiddagsrutiner: lunch, sova & gå på promenad till de söta små hönsen som bor ett par gator bort. Vid 6-snåret bar det av igen för ytterligare en play date & en ny mamma-bekantskap & så avrundade vi kvällen med BBQ-fest hemma hos ett par andra vänner. Komplett med bouncy castle, sockervaddsmaskin & en jättestor uppblåsbar basketboll arena. Only in North America...
 
& så drog läggningen av Tor ut på tiden i typ en timme eftersom han är i en fas just nu då han verkligen SLÅSS mot sömnen & när jag äntligen kommer ut från sovrummet möts jag av följande fråga från Paul "Tror du att han skulle somna snabbare om vi hade tröttat ut honom mer innan läggdags?". HA! Kanske, men det kan hända att jag dött på kuppen i mina försök att ränna runt på mer upptåg. Seriöst, om ett freaking hoppslott inte kan trötta ut ungen så vet jag inte vad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0