Tor får stryk - del 2...

Okey, nu har jag haft lite tid på mig att tänka igenom era kommentarer & det känns som om jag blivit liiite klokare (hur klok man nu kan bli på bebisar). Först av allt, Malin nämnde att hennes lilla kille ibland slår sig själv. Det gör Tor också. Blir något jobbigt (typ om han inte blir upplockad eller jag säger att han inte får bända skalmarna på mina glasögon åt fanders) är hans omedelbara reaktion att drämma pannan i vertikal yta, allra helst ugnsluckan i köket. Det säger väl sig självt att det här inte direkt gör att han känner sig bättre... Lite är det som om han tycker synd om sig själv, men inte nooog synd, så han måste åsamka sig själv fysisk smärta för att matcha sin "sorg" över att inte få som han vill. Jag tänker att det här helt enkelt är Tors uttryck för frustration/önskan om att bli sedd & få uppmärksamhet - medan Daisys reaktion tar sig uttryck i att hon slår Tor eller Mammut. Kanske att hon känner att hon behöver ta lite mer plats här hemma hos oss? Tor är ju rätt mammig, så kanske att hon gör som hon gör för att få lite mer uppmärksamhet från mig?
 
Imorgon eller på lördag ska Tor få tillbringa en timme hemma hos Daisy, så får vi se hur de fungerar ihop i en annan miljö. På ett sätt känns det väldigt bra, att Daisys föräldrar engagerar sig i att lösa det här problemet. Å andra sidan känns det lite som om jag kastar honom åt vargarna... Min stackars lilla bebis som får stryk gånger två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0