Doktor pervers...

Tack för alla peppande kommentarer på förra inlägget - det är ju bara helt fruktansvärt att immigrationen skickar folk till en läkare som utnyttjar patienter på det sättet! Gjorde en sökning på honom & det är som jag anande, inte bara jag som åkt på en extra undersökning för bröstcancer...
 
I sat in Drs office and was told by the nurse ‘now unhook your bra for breast exam’ Ok fine I assumed this was part of the medical but didn’t realize it would be the only Part! Dr Li came in no introduction lifted my tshirt moved my bra out of the way groped my breasts a little and then told me to sit down. He then exchanged a few words and to be fair seemed nice and polite he even tried a joke. He went through the medical list I had filled in while waiting asking if I had any major diseases then asked if I had anything on my legs or feet as he didn’t want to have to physically check and would just take my word for it.
 
About 2 years ago, I had a medical exam there to get a study permit. Unlike 2 other places on St. Clair Ave & College St. (I already did 3 times), he examined my breast with his hand to see if I had breast cancer. Since I signed on a consent form, I had no choice but to let him go ahead, although the consent form didn't clearly mention he'd check my breast with his hand, I remember.
 
Alltså... Det är okey att massera brösten på någon man inte ens haft vett att hälsa på innan, men fötterna låter han vara i fred?! Blir så upprörd att jag liksom inte riktigt vet vad jag ska göra med mig själv. Djupt andetag...
 
& alltså konceptet manuell bröstcancerundersökning över huvud taget... Om det här nu är en sån himla issue för Kanadas sjukvårdssystem så kanske de kunde lägga in en obligatorisk mammografi för att vara på den säkra sidan! Plus en prostataundersökning för männen - lika ska vara lika!

Kommentarer
Postat av: Linda

Detta borde tas till media. Han ska inte få jobba kvar som läkare!

Svar: Känner samma sak. Har en vän som är advokat, så vi ska träffas & prata ihop oss om vilka steg jag kan ta.
Ida

2016-05-23 @ 15:38:03
Postat av: Jo

Blä och fy!

2016-05-24 @ 09:35:42
Postat av: Silverbean

Det där hände mig en gång i mellanstadiet. Jag var hos en doktor för att undersöka astma/allergi. Det var inte förrän jag var vuxen som jag förstod att det var fel...

Svar: Men fy - så fruktansvärt att det finns människor som utnyttar barn i vården! Blir helt mörkrädd. Antar att det gäller att börja nöta tidigt om var gränsen går & vad som är OK eller inte.
Ida

2016-05-24 @ 19:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0