Fågelbadet...

Så fågelbad alltså... En del av mig bara "Men guuud så kitchigt, neeej Ida" medan en annan del glatt klappar i händerna eftersom:
 
1) Det gör att vi inte behöver hitta på något annat att ställa i mitten av trädgården
2) Nytt fix-projekt, det behövs nämligen lite TLC...
Nu är frågan - vad ska jag göra med det? Jag tänker att jag får börja med att jobba på rosten. När den väl är borta så kan jag förhoppningsvis måla foten & kanske även själva fatet... Beror på om jag kan hitta en färg som tål att vara i ständig kontakt med vatten & inte är giftig för djurlivet. Det är ju det som oftast är kruxet med all färg - kan fungera HUR BRA SOM HELST - bara att din hjärna förvandlas till mos om du använder produkten i ett rum utan ventilation... Jaja, skiter det sig alldeles på målarfronten får jag väl helt enkelt använda den som en grund kruka, pula in den i ett hörn i trädgården & jobba vidare på att få till en annan focal point. Det är det som är så härligt med gratisprylar, det främjar kreativiteten för går det käpprätt så gör det liksom inte ett enda dugg!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Alltså förlåt, jag kanske är lite gravidknäpp, men jag tycker den är rätt fin som den är! Om du tvättar den & planterar lavendel runt foten (kmr vara jättefint mot rosten!)

Svar: Iiiii - men värsta bomben att bara släppa så där kring ett sketet fågelbad!!! Grattis, gud så roligt! När kommer lilla bebisen?!

& självklart ska det vara lavendel runt foten. Men jag får kanske ta & tvätta upp allt först & bestämma mig för om jag tycker att det är bäst så eller om jag ska försöka renovera det lite.
Ida

2016-05-12 @ 21:44:04
Postat av: Anna

Kan vara värt att pröva med stålborste och sedan smörja med mat olja...?

Svar: Stålborste eller stålull - absolut, det ska jag göra. Måste bara vänta på att det ska bli liiite varmare igen. Tydligen ska vi få 3cm snö i natt. :(
Ida

2016-05-13 @ 07:29:47
Postat av: Matilda

:D Larvisen beräknad 3/12, v 12 på söndag! :) Har sett hen två gånger, allt ser fint ut.

Svar: Åh en till liten decemberbaby! Tyckte att det var SÅ mysigt den december då Tor föddes. Allt är så fint & man kan sitta hemma i soffan & bara mysa järnet utan att ha någon som helst stress över att vara ute. Bara dricka te, kura ihop sig med bebis, filt & katter & titta på julfilmer!
Ida

2016-05-13 @ 22:12:35
Postat av: Åsa

Odla grönt runt/över, murgröna och husfrid? Se det somen pond on a pedestal...

Svar: Nu lärde jag mig något nytt - har aldrig hört husfrid förrut, utan har kallat det hemtrevnad!
Men lite murgröna runt foten hade nog varit jättefint!
Ida

2016-05-14 @ 20:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0