Minibabytrauma...

Idag fick jag hålla i en pyyytteliten baby i kanske en hel minut, min vän Andrea fick nämligen en liten kille i tisdags. En sån liten fågelunge, ett halvt kilo lättare än vad Tor var när han föddes - så det kändes närmast overkligt smått. Hållandet blev dock uberkort eftersom Tor fick ett mentalt sammanbrott när han såg mig med baby Cade. Panikgråt, hängande från mina byxor & sen satt han som klistrad så fort mitt knä blev ledigt. Stackars lilla Bobo, han delar mig ju redan med Daisy under veckorna så han fick väl ångest när han såg mig med den här pyttiga saken som alla gjorde så mycket väsen av. Så det kändes hemskt bra att komma hem till ett väntande paket på trappen - plåster på såret efter det tidigare traumat!
Det här var första gången som Tor faktiskt visat intresse för att öppna ett paket helt själv. Innan har vi alltid fått göra merparten av jobbet, men nu revs det helt hejvilt på egen hand!
Ett pussel rikare samt försedd med vad som måste vara världens sötaste pyjamas.
Alltså, om en pyjamas är jättejättejätte fin... kan man komma undan med att använda den som vanliga kläder istället? Den här pyjamasen är nämligen så himla söt att det känns lite slöseri att sätta på den för natten då ingen ser den! Kanske inte att jag vågat sätta på den om vi varit hemma i Sverige, men här i Kanada känns det som om jag borde komma undan med det. Här går nämligen vuxna människor runt i pyjamasbyxor när de är & handlar - så en 1.5-åring måste väl kunna ursäktas?!

Kommentarer
Postat av: Alex

min bästis fick barn i veckan. En pojk som var mer är dubbelt så stor som Isabella (över fem kg!) helt overkligt att hon fick ut honom utan att gå sönder totalt

Svar: OMG. Jag tyckte att Tor var stor med sina 3.8kg, kan inte ens tänka mig hur stor en nyfödd 5kg bebis skulle vara. Men good for her att hon fick ut honom utan alltför stora komplikationer!
Ida

2016-05-06 @ 11:29:54
URL: http://www.swedesa.blogg.se
Postat av: Jo

Självklar kommer du undan med det. Om den är så fin så måste den ju visas upp =)

Svar: Done deal. Den är lite stor nu, men blir perfekt till hösten!
Ida

2016-05-06 @ 13:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0