Planteringshjälp!

Tor har insett att utomhus is the place to be, så fort frukosten är avklarad vill han UT & när det är dags att gå in blir det oftast psykbryt om jag inte mutar med löfte om mjölk (Tor har förövrigt lärt sig att säga gott, så han ammar lite, släpper taget, säger GOTT & fortsätter sen - så sött!). Eftersom vi tillbringar så mycket tid utomhus tänker jag att det är läge att involvera Tor i trädgårdsarbetet, så får vi i alla fall lite gjort! Annat än att bära runt på grus då... Idag satte jag barnet i arbete med att plantera om pumpaplantor:
Tor fattade direkt att det här var en utmärkt syssla för snart 1.5-åringar - flytta runt sånt man blir smutsig av är kanske det som den här åldersgruppen är allra vassast på!
Skitig men glad!
& så var pumpaplantorna uppgraderade till en större boarea!
Nu måste jag bara se till att de får ett permanent boende inom de närmsta veckorna. Shit alltså vad jag ibland kan önska att vi haft villig hjälp på nära håll... SÅ mycket att göra i trädgården & alldeles för få timmar som jag kan lägga på att få det gjort. Ibland är det väldigt svårt att försöka praktisera mindfulness & vara glad för det som vi får gjort i stunden... 

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh, hade så velat hjälpa till =)

Svar: Du, det kommer finnas jobb kvar attt göra när du kommer hit - så vill du så kommer din hjälp att vara sjukt uppskattad! :)
Ida

2016-05-26 @ 18:01:49
Postat av: Jo

Det kan jag nog hjälpa till med =)

2016-05-28 @ 09:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0