Apples and more maple!

Vi åkte till St Jacobs i lördags & jag gjorde vad jag alltid gör där - förköpte mig. Hur svårt ska det vara att komma ihåg att det är JÄTTEMYCKET jobb att ta hand om fyra gigantiska påsar råvaror?! Men men... bara att arbeta sig igenom berget av äpplen & paprikor (men alltså, jag var tvungen det är så otroligt prisvärt)! Hitintills har jag tex kokat 5 kilo äppelmos. Alla som kommer & hälsar på får alltså med sig en påse mos hem - lite "inget mos, inget besök"! Kokar allt mos med kanel & lönnsirap istället för socker eftersom jag försöker eliminera allt raffinerat socker. Anledningen är helt enkelt att GMO-produkter är tillåtna här i Kanada & sockerbetor (som nästan allt socker i affären är gjort av) är i regel genetisk modifierade så att de kan tåla ogräsgift. Jag ogillar hela det här onaturliga sättet att odla på, så jag väljer helt enkelt bort GMO produkter & kör på lokala alternativ som inte stödjer den industrin. Så - lönnsirap i äppelmoset & lönnsirap (men hade säkert blivit bra med honung också) i de äppelmosmuffins som jag gjorde till dagens fika:
Kanske de bästa muffins jag någonsin bakat! Även fast Tor tokdissade dem. Otacksamma lilla grönsaks- & frukthatare...

Kommentarer
Postat av: Malin C

Åh ser sååå gott ut! Vi gjorde mjuk pepparkaka häromdagen. Det går ju inte att sluta äta. Cesar skrek KAKA!! :D

Svar: Åh, mjuk pepparkaka är ju ungefär bäst! Vi har smygstartat julen med julmusik på helgerna - så kanske att jag får baka en till helgen! Inte för att jag tror att Tor kommer att vara en lika tacksam publik som Cesar - han är hemskt knepig med maten.
Ida

2016-11-08 @ 21:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0