Leklandsdebut!

Idag gjorde Tor & jag leklandsdebut. Lewis fyller nämligen två på söndag, så Jess & Andrew bjöd in ett par av Lewis närmaste vänner till ett ställe som heter Funmazing. Jag var lite orolig för att Tor skulle vara för liten, men han ÄLSKADE det. Dock var han för liten för att leka på egenhand, så i tre timmar fick jag hålla på & klättra runt bland rutchkanor & bollar. Den första timmen var det rätt kul, sen fick jag ont i huvudet & bestämde mig för att Paul får ta nästa/alla leklandspass...
Tor hade så himla roligt att han hade noll förståelse för den fikapaus som vi hade mitt i alltihopa. Har nog aldrig sett någon som så har förkroppsligat uttrycket "myror i byxorna". Det var så pass att Lewis helt plötsligt pep till "Tor, bum on chair please!". Vilket fick myrbyxan att sitta stilla i kanske 30 sekunder till. Första anhalt efter fikat blev till ställets "dinosaur"...
Tor har nämligen utvecklat ett stort dinosaurieintresse (mamma paleontologen är väl inte helt anti denna hobby)!

Kommentarer
Postat av: Jo

Jeeij! Indoktrineringen har fungerat! =D

Svar: Haha! Man hade ju kunnat tro det, hade varit helt rimligt - men det är nog mest för att han har tittat på Peppa Pig som har en lillebror (George 2år) som är dinosauriebesatt. :) Men igår vägrade han gå ut ur huset utan sina dinosaurisockor & idag var han himla besviken över att hans kalsonger inte hade dinosaurier på sig - så vi får nog investera i en eller två dinosaurieprylar till födelsedagen/julafton. :)
Ida

2016-11-20 @ 09:25:57
Postat av: Anna

Kanske en semester resa till Drumheller? Vår dotter var med sin skola på övernattning där förra året (4e klass) de fick sova inne i salen med dinosaurie skeletten, tydligen kan man boka in turer på helgerna för privatpersoner också. Tror man måste vara fem år. Bara en idé....

Svar: Men åh, det måste ju ha varit fantastiskt spännande för dem! Vi får helt enkelt åka dit när vi väl tar oss till Calgary för att hälsa på Tors gudmor!
Ida

2016-11-20 @ 21:35:02
Postat av: Jo

Vad bra, nu fick jag födelsedagspresent/julklappstips =)

Svar: Han hade blivit så glad för något dinosaurie-relaterat! Hans kompis Lewis var här idag & hade på sig en liten dinosaurietröja & det pekades ut både en & fem gånger!
Ida

2016-11-21 @ 13:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0