Familj på vift, VG & tjälknöl...

Jaha... man ska vara försiktig med det man önskar sig. Trettio grader var ju lite väl varmt för mamma, men idag var det typ 8 mest hela dagen & det kändes lite grinigt. Mamma, Tor & Paul var dock världens troupers & åkte ut till åsnereservatet i alla fall:
Tor hade tydligen väldigt roligt & kom hem & presterade sin hitintills bästa åsne-immitation. Klart värt utflykten!
"Men du då?" kanske någon undrar "Vad gjorde du idag?". Nej men jag drog på spa & vilade upp mig lite! Eller I wish.. istället ägnades dagen uteslutande åt min engelskakurs. Hade deadline på två arbeten & satt & svettades i det längsta över roligheter så som: "Indicate which grammatical terms are appropriate to describe the marked verb phrase. Note that several terms will be appropriate"
 
They /are singing/ songs.

& så måste man kryssa i om det rör sig om non-finite, finite, present tense, progressive, past tense... SKJUUUT mig. Men halv sex, 30 minuter innan deadline, var jag äntligen klar & fick på något vänster ihop 86% på verbdelen (sen får jag vänta på betyg på uppgift nummer två) så det firade jag med ett glas rött till tjälknölen. Fast i ärlighetens namn var tjälknölen kanske belöning nog för väl utfört arbete - alltså, så syndigt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0