Growing corn...

Jag måste få visa vår majs - kan liksom inte greppa att jag fått något att växa sig så otroligt stort!
Majs är vindpollinerade & ska tydligen helst odlas i rader för optimal pollinering. Jag var väl inte jättenoga med avstånden när jag planterade dem, men tydligen lyckades jag få till det ändå för titta vad som har börjat växa fram!
Hade ingen aning om att corn silk kunde vara så färgglatt! Allra bäst är att det växer till sig på mer än ett ställe...
Men jag försöker att inte vara alltför till mig över att det växer majs i trädgården - rapporterna från grannar & vänner är att det ändå inte blir något pga ekorrarna. Så i nuläget försöker jag fokusera på att 1) de är ett otroligt häftigt blickfång 2) Tor har indentifierat dem som majs & lagt till dem till sin lista av grönsaker som han gillar att titta på & prata om.
Allra bäst är det tydligen om vi (på hans begäran) pallar upp hans potta på en pall inne i badrummet så att han kan sitta & titta ut på majsen genom badrumsfönstret medan han sitter & funderar på om han ska kissa eller inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0