Klippa vingarna på höns...

Det är fantastiskt vad man kan göra i affekt!
 
Efter en ytterst grinig natt & uppvak klockan 06.00 var jag väl inte direkt i mitt esse när det bankade på dörren fem i nio. Stressade bort & såg precis hur min grannfru börjar gå tillbaka mot sitt hus. När hon får syn på mig säger hon "One of your chickens is in my garden" & sen sätter hon bara upp handen i luften när jag börjar be om ursäkt. Så avspisad...
 
Happ, kastade mig i ett par stövlar & stressade in i deras trädgård där Underdog den lilla uppviglaren hängde ihop med Fan Girl som tydligen också bestämt sig flyga över staketet. Att fånga två höns på en & samma gång är lite beyond mina nuvarande chicken ninja skills, men jag norpade åt mig FG & älgade tillbaka med henne innan jag kom tillbaka för Underdog. In med alla hönsen i deras inhägnad, in i huset, grabba en näve tomater (som muta) samt saxen & sen tillbaka ut. Vi har pratat en massa om att klippa deras vingar & det har alltid slutat med att vi (jag) bara "meeen de har ju så fina vingar & om vi klipper kan de inte komma undan rovdjur". De tankarna var långt borta den här morgonen kan jag meddela. Adrenalinet pumpade & tongångarna i huvudet gick mer i stil med "Nu din lilla fucktard chicken kommer du HIT!". En efter en fångade jag in dem & så KLIPP, KLIPP, KLIPP - bort med vingpennorna. Nu hade jag ju hemskt gärna velat säga att de sitter i sin inhägnad, men de har flaxat ut igen så det blir en till runda med saxen (andra vingen) ikväll men förhoppningsvis håller de sig i alla fall i vår trädgård fram tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0