The ward...

Förrutom Tors lilla bord så har jag också knåpat ihop en liten karta över vår del av Guelph. Guelph är nämligen indelat i något som kallas "wards" & vi bor i St. Patrick's Ward (som också kallas Two Rivers Neighbourhood). "Ward-tillhörigheten" just här är dock väldigt stark, så när någon frågar vart vi bor så säger vi bara "The ward" & så vet alla i Guelph vad vi pratar om - även om de ju egentligen också bor i wards. Anyway, det blev en "The Ward" karta till Tors rum - det första jag tecknat åt honom som jag faktiskt fått upp på väggen... Det här med att få fram pennorna händer alldeles för sällan nu för tiden.
Valde ett papper med kanske lite väl mycket gräng, så gatorna är hejvilt krokiga - men jag väljer att se på det som ett charmigt inslag! Plus att The City of Guelph FAKTISKT hade kunnat lägga lite mer skattedollar på vägunderhåll!
Allra viktigast dock - ett litet hjärta för vårt hem!
Save

Kommentarer
Postat av: Jo

Du är så himla bra på det där med att teckna! Jättefint =)

Svar: Tack Jo - älskar den här typen av pyssel som går relativt snabbt att göra & ändå känns meningsfulla!
Ida

2016-09-01 @ 09:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0