Un havre de paix...

Självklart är det en lyx att kunna åka till en affär & handla all den mat man behöver, men jag känner mer & mer att för mig är det ännu mer lyx att odla den själv. Det är lyx för att jag har tiden att göra det, lyx för att vi har marken att odla maten på, lyx för att det inte blir färskare än så här...
När vi började vår trädgårdsresa i våras kändes det i ärlighetens namn mest nervöst - vad höll vi på med egentligen? Även om gräsmattan som vi hade där innan var skitful & bara genererade poänglöst merjobb så var den i alla fall... konventionell. Hemma i Sverige så växte jag i & för sig upp med en massa potatis i trädgården men här i Kanada verkar folk vurma lite mer för den perfekt gräsmattan... Så när jag stod där i våras & tittade ut över ödemarken vi just skapat var det inte utan att jag ifrågasatte våra planer. Nu, så här en fyra månader & 16.5kg grönsaker senare känns det här kanske som den bästa ideén ever! Ser nästan fram emot vintern så att vi får tid att sätta oss ner & börja planera allt för sommaren 2017. För trädgården har redan nu blivit det en av ni bloggläsare "förutspådde" - un havre de paix, a haven of peace...

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad härligt! Jättekul att ni trivs så bra med det =)

Svar: Mycket jobb kvar, men det är så härligt med vad vi redan fått till. 17kg grönsaker & 112 ägg - inte så illa för vår lilla bakgård!
Ida

2016-09-05 @ 16:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0