Feeling grateful!

Sen allt det jobbiga den här våren så lever jag lite för helgerna - känner att jag tankar så mycket energi när vi är tillsammans alla tre. Idag var en sån dag då depåerna verkligen fylldes på till max. Jättefint väder, Tor startade dagen med att helt plötsligt sjunga hela ABC-visan från början till slut (visste inte ens att han kunde mer än vissa random bokstäver!), vi fick massa saker gjort i trädgården (måste snart vissa uppdatering!), kycklingarna växer så att det knakar & hönsen tokmös i solen...
Men allra härligast var att vi åkte ut på premiär cykeltur hela familjen! Vi köpte nämligen en cykel till mig tidigare i veckan & idag monterade vi på Tors... barnsadel... cykelsits? Men en sån där liten stol som ungen sitter i bak på cykeln!
I vilket fall, Tor var ytterst tveksam när vi spände fast honom, men så fort vi började rulla iväg nedför gatan var han såld. Så himla glad - bara tjoade & sjöng & skrek "Mamma go faster!" Sen skadade det ju inte att målet för cykelturen var vår ubersöta lilla glasskiosk, eller som Tor säger, "The ice cream cone house". 
Så otroligt mysigt & jag bara satt där i solen & kände mig så himla lycklig för att vi hamnade här i Guelph. Var ju verkligen inte planerat på något sätt, utan ett klassisk "Ida & Paul, det blir som det blir" drag, men kanske det bästa beslut vi någonsin tagit. Bara så tacksam för att vi inte bor i något trist litet hus som vi hyr i Toronto - med avgaser, stressade människor, minimala trädgårdar & skolgårdar bestående av en trött ruta asfalt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0