Hot cross buns!

Vi kör ett rätt stilla påskfirande i år, kändes inte som om vi vill åka någonstans & jag orkar inte heller laga någon stor middag. Fast lite påsk måste vi ju ändå få in, så jag tänker att vi ska försöka växla lite fram & tillbaka mellan svenska & kanadensiska/brittiska traditioner. Började med att baka hot cross buns. Det här är ju inget jag har med mig från Sverige, men Paul tycker att de hör påsken till så jag bestämde mig för att ge det ett försök. Slutresultatet hade gärna kunnat få jäsa liiite mer, men Tor åt två så det får ses som ytterst gott betyg!
I julas åkte vi ju runt & delade ut ägg till våra vänner här i Guelph, men nu har vi haft för stor efterfråga på ägg så vi kunde dessvärre inte köra favorit i repris. Så vi bestämde oss för en liten hot cross bun runda istället. Började hos Pauls föräldrar som blev så glada att vi fick en begagnad toalett i present & sen åkte vi vidare till min kompis Jess & lämnade av ett gäng bullar hos henne med. Bad Tor räcka över burken till henne, men jag gissar på att instruktionerna inte var tillräckligt klara för hans version var att öppna burken, ge en bulle till Lewis & sen ta ytterligare en bulle själv. Jaja... det fanns så det räckte till övriga familjen & det var himla sött att se de små 2-åringarna mumsa bulle ihop! Happ, så det var dagens light-version av påskfirande - imorgon står alltsåSverige på schemat... Uppslag på något enkelt & påskigt som jag kan hitta på då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0