Beetles, so many beetles...

Det här är SÅ typiskt oss... Tors förskola håller stängt de närmsta två veckorna & gissa vart klassrummets lilla skalbaggeprojekt hamnade?! Ja men självklart hemma hos oss! Var det någon annan som bara "Oh, oh! Kan vi få ha 300+ skalbaggar hemma hos oss över julen?!" Nej naturligtvis inte. När mailet gick ut tänkte jag, "Jaaa om ingen annan kan ta dem så kan väl vi - men kanske något barn utan djur jättegärna vill ha dem hos sig, så jag avvaktar tills jag hör något annat". Men den strategin föll totalt på att den personen jag är gift med blev JÄTTE EXALTERAD över tanken & slängde iväg världens mest entusiastiska mail två minuter senare... & eftersom noll andra erbjudanden om uppehälle kom in så var det alltså vi som fick kånka ut terrariet till bilen idag. Oh happy day...
En del av mig känner lite att ett djur mer eller mindre inte gör någon skillnad, men alltså det är jäkligt mycket insekter som helt plötsligt har flyttat in... Känns så där festive om jag ska vara ärlig & värst är att Tor insisterar på att skalbaggarna ska vara på samma våning som honom! Så om jag vill undvika totalt psykbryt så är det bara att kånka runt på hela rasslande skaran. Lite smånervöst att knata ned för trappen med katter & 3-åring svärmandes kring fötterna. Vill liksom så ogärna snubbla & tappa hela eländet, för inget hade nog känts så ojuligt som att spendera julen på Best Western för att huset måste saneras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0