Världens minsta lekrum!

I vårt hus har vi en pytteliten garderob under trappen som under de senaste 3.5 åren har sett ut så här...
Fast här ljuger jag lite... så här har det sett ut kanske 1 permille av tiden, resten av tiden har det varit totalt kaos där inne. Så där så att jag slitit upp dörren, snört in lite bråte snabbt som attan & sen smällt igen dörren igen. Det har varit ett litet helveteshål av stök helt enkelt. Men i takt med att jag börjat rensa bort saker här hemma så har vi kunnat se mer & mer av golvet (!) & tillslut kom vi till det stadie att vi faktiskt insåg att vi kunde GÖRA något med det hela. Frågan var bara vad. Paul tyckte att det skulle bli städskåp, men även om det inte var ett helt ologiskt förslag kändes det... ja men inte så festive. Så sent på kvällarna började jag pinteresta små skrubbar under trappor & kände rätt snabbt att vi bara var TVUGNA att göra om det till ett litet lekrum. Så det är det Paul & jag har slitit med varje natt de senaste två veckorna eller så. Paul dragit in el samt att han har fått jämna ut golvet som var helt sjukt ojämt innan & lagt ett nytt golv. Eftersom det var helt oinsulerat (hej Kanada) har vi lagt in det med & sen satt upp en ny vägg - som ska målas i ett senare skede, hann helt enkelt inte göra det innan idag. Mitt bidrag till projektet har varit att sätta ihop "alla" möbler, samt pimpa vårt Duktigkök & så här blev det!
Det saknas fortfarande lite kvartsstavar & sånt... men jag blir bara helt glad i magen av att öppna dörren nu!
Har lagt kopparplast på bänkskivan & målat om hela enheten i lite av den gråfärg jag hade över från "hyreshuset". Sen spraymålade jag om alla handtag så att de matchar bänkskivan. Fick dock använda rose gold spray istället för koppar för att det skulle bli en så nära match som möjligt. Sprayade också om diskhon & kranen - men de behöver båda ytterligare ett lager innan de är riktigt bra. Det får dock vänta till sommaren för det är ett litet helsike att spraymåla mitt i vintern - torkar aldrig!
Till sommaren ska jag också spraymåla om durkslagen & grytorna i koppar/rose gold, men good enough i nuläget! Den lilla kokboken längst uppe till vänster i hyllan är en liten ask som jag köpte för "hemligheter" & alla små burkar är fyllda av sånt som Tor gillar som snacks: mini pepparkakor, nötter & kex. Paul kommer även att installera lampor under bänkskivan när vi får tid & jag har också köpt plastkakel i marmor så att vi kan installera en back splash när vi får tid. Åt andra hållet ser det ut så här:
Undersidan på trappstegen var gröna innan, så jag har dragit på ett lager vitt men får ta en vända till lite senare. Blev i alla fall SÅ mycket ljusare när allt det gröna var borta. Skruvade ihop IKEAs trofast (vägghyllan, den enda möbel som vi kunde hitta som var nog liten) & målade i samma grå färg som köket. Sen ska den naturligtvis ha förvaringslådor, men jag min nöt köpte fel storlek & insåg inte det förrän igårkväll... Så i nuläget får den vara en bokhylla. Köpte även en flisat stol som fick bli ett litet bord:
Världens bästa IKEA möbel om du frågar mig, ihopmonterat på 5 sekunder! Den lilla katten fick Tor i ett litet paket från farmor (vi hade kvar två oöppnade presenter från henne från förra julen), katt/rävlampan är från IKEA & går på batterier men går att ladda upp & sen gjorde jag ett undantag & köpte lite plastblommor. Hatar verkligen plastblommor i vanliga fall, men ville ha något grönt där inne & de här sukulenterna såg inte helt overkliga ut så jag körde ner dem i ett oasisblock samt en gammal blomkruka som jag spraymålade om. 
& that is alle - som sagt, världens minsta lekrum men jag är så himla glad att vi fick ihop allt i tid! Ska bli SÅ roligt att se Tors ansikte när han öppnar dörren lite senare idag! Det här med att ha barn alltså... kunde inte bry mig mindre om vad jag får i julklapp, men att göra Tor glad - LEVER för det! 

Kommentarer
Postat av: Alex

men åh så mysigt!!

Svar: Det var rätt mycket petjobb, speciellt med köket, men jag är så glad för att vi tog oss tiden! Han älskar det verkligen & har i nuläget spenderat mer tid framför sin lilla spis än vad Paul har gjort sammanlagt under de nästan 10 år vi varit ihop!
Ida

2017-12-25 @ 21:02:05
Postat av: Malin C

Vad ni är duktiga!! Så himla fint det blev. Önskar jag vore hälften så pysslig. Måste vara magiskt för honom att ha det utrymmet där.

Svar: Tack! Han tycker att det är så roligt att vara där inne & laga mat, stänger dörren & står & mumlar över grytorna själv. :) & alla Tors små kompisar som har sett det har i princip bosatt sig där inne!
Ida

2017-12-25 @ 22:21:38
Postat av: Jo

Vad fiiiiiint!!! Ni är verkligen jätteduktiga =)

Svar: Tack! Vill fixa lite mer saker också, men så himla nöjd över att vi fick till det mesta till juldagen. Han var verkligen SÅ glad!
Ida

2017-12-28 @ 14:21:01
Postat av: Gunilla

Renoveringsakuten har vart framme igen ser jag. Så mysigt det blev

Svar: Haha! Ja det är ju lite "utryckning" över hur Paul & jag jobbar - alltid snabba ryck & ont om tid!
Ida

2017-12-28 @ 18:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0