Översvämningar & rabarber...

Kände mig SÅ låg när jag vaknade imorse - så himla depp att tvingas ställa in farmors minnesstund. Det gör man ju liksom bara inte... Begravningar är väl ungefär de enda event som man INTE skjuter på. Dessutom vräkte regnet ner där ute, så det gjorde ju inte saken festligare. Måste ha sett så galet nere ut under frukosten för mitt i gröten frågade Paul om vi inte kunde åka ut till St. Jacobs - ni vet, världens bästa farmers market. Var inte helt på till att börja med & pratade på om trafiksäkerhet tills dess att Paul bara "Men du, vi kan köpa rabarber & äta rabarberkräm!". Eftersom rabarber kan få mig att gå med på i princip vad som helst tog det en kvart & så satt vi alla i bilen. Att ta sig till St Jacobs var dock inte det lättaste. Möttes nämligen gång på gång av den här synen...
Det var liksom så galet mycket vatten överallt att konversationen i bilen tillslut blev komisk:
 
Moi - Nej nu vänder vi & åker hem! Det här är farligt!
Paul - Men Ida, rabarber! Fokus på rabarber! Vi testar en väg till!
Moi - OK, men bara en...
 
& så höll vi på ända tills dess att vi tillslut fick tag på en hel kasse rabarber. Dock inte från marknaden, de hade sålt slut när vi väl kom fram - men vi hittade en liten bondgård med en skylt som sa "Fresh produce" så vi knackade på & fick följa med till deras rabarberland & hacka ner två plantor för $1 styck. Så på det stora hela blev det ändå en rätt bra dag, eller som Tor glatt utropade "Happy Family!". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0