Två fiaskon...

Två trädgårdsfiaskon idag - det ena lite roligare än det andra. Men vi börjar med det som inte var fullt lika kul. Tor vaknade strax innan sju (tidigt för honom, så jag var trött som synden) & det första jag ser när jag tittar ut genom fönstret i hallen är mitt vitlöksland - ÖDELAGT. Hönsen hade lyckats smita ut från sin nya inhängad & sen var det ju fort gjort att gräva upp hela vitlöksbädden. Fifan så deppigt. 30+ vitlöksplantor troligtvis totalt förstörda. Har försökt gräva ner dem så gott det går igen & har vattnat på, så förhoppningsvis överlever i alla fall något. Men den fina frodiga vitlöksbädd vi hade igår är ju helt klart ett minne blott...
Vitlöken i all ära, det värsta var ändå att det kändes som ett sånt SVEK från hönsen. De har varit ett av mina få glädjeämnen det här skitåret, så det här var helt klart ett hugg i ryggen - liksom hönsversionen av "Et tu, Brutus?"! Um, andas i papp-påse över den... Vidare då, jo i höstas fick jag en kartong Canada 150 tulpaner från Pauls mamma. Kanada firar nämligen sitt 150-årsjubileum som nation det här året & som ett led i festligheterna fick en holländsk tulpanbonde i uppdrag att ta fram en Kanada-tulpan. Så här var tanken att de skulle se ut... Bara att Herr Holländs Tulpanbonde har shottat lite för många öl, för många många tulpaner har slagit ut i helt fel färger. Har väntat otåligt på våra tulpaner & det är ju bara att konstatera att det inte blev helt rätt där heller...
Det är ju inte så att den är ful, men speciellt kanadensisk är den väl inte direkt. Möjligtvis med undantaget att man kan se ut så i skinnet efter en lång & kall kanadensisk vinter... I vilket fall, det här trädgårdsfiaskot blir jag ändå lite fnissig över. Bara tanken på att Ottawa har planterat 150.000 kanadatulpaner inför festligheterna & så kan det hända att det enda det resulterar i är ett hav av orange. Liiite roligt ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0