Tomater över huvudet...

Åh åh, jag har ångest! Vad har vi gjort?!
& det värsta är att det här inte ens är alla tomater!!! Jess & jag körde ut till St Jacobs igår morse & köpte 9 bushels tomater. Tänk själv att bränna 1200 kronor på tomater... Inte varje dag man gör den typen av inköp! Nu är i alla fall planen att Jess, Laura, Amanda & jag ska konservera alla tomaterna i helgen. Jess är jätteoptimistisk & tror att det kommer att gå snabbt, vi är ju så många, jag känner väl kanske lite mer att helgen kommer att gå i arbetsläger anda... Men men, det är lite för sent att ha second thoughts nu - bara att bita ihop & arbeta sig igenom berget!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Alltså! Det där är ju mängder med tomater! Hoppas det går bra att tillaga dem :)

Svar: Väldigt mycket tomater helt klart! Trodde aldrig vi skulle klara av allt på en dag, men så här i efterhand kändes det kanske som om vi pushade det lite väl mycket...
Ida

2017-09-08 @ 21:22:29
Postat av: Jo

WOW!!! Jag har inte så mycket annat att säga än... wow! Lycka till! =)

Svar: Nej jag vet, "wow" eller "eeiiik" är väl det som slår en när man ser allt det där!
Ida

2017-09-09 @ 09:39:00
Postat av: Anonym

Ojoj!Det var mycket tomater !! Bon Courage 😘 till alla involverade... Finns en plan B ?
Kramar

Svar: Hade nog varit bra med en plan B där vi inte gjorde salsa samma dag som allt annat. Blev lite mycket på en & samma gång.
Ida

2017-09-10 @ 11:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0