Ice Storm and Face Paint...

Isstorm & episkt dåligt väder den här helgen (väderlekstjänsten använde sig av order "historiskt", så då är det med andra ord så uselt som det bara kan bli) så vi har i princip inte kunnat lämna huset. Kändes liksom inte aktuellt att köra runt med bilen när alla emergency services avrådde från all biltrafik... & då är det så himla skönt att vi bor där vi bor! I Toronto hade jag känt mig så begränsad om jag inte kunnat åka någonstanns över en helg, men här i Guelph är allt liksom så nära att det inte spelar någon större roll. Tillbringade därför merparten av gårdagen hos Pauls föräldrar där vi fixade så att det går att elda i deras vedeldade kamin i källaren. När det blir isstormar är det nämligen väldigt lätt hänt att elen ryker i ett par dagar eller en vecka, så då är det rätt viktigt att ha någon form av backup för värme. Inte för att det hade varit så där jättekul att klämma in oss alla i deras hus på obegränsad tid (herregud så mycket cat-fight mellan alla fyra katter!!!), men ni vet - om det står mellan det eller att knata runt i underkylt hus i täckjacka... ja då väljer jag lätt alternativet "relativt varm" framför att frysa arslet av mig. Idag, dagen som de flaggat för som värst, räddades vi från tristressen genom att vår lilla granne Aviva fyllde tre. Så himla perfekt att bara knata två hus bort & tillbringa ett par timmar med att dricka mimosa & köra facepaint!
Tor fick förvandlas till en orm för ett par timmar samt frossa i choklad cupcakes, blir liksom inte bättre än så! Dessutom extra härligt med grannmys delux när vinden bara YLAR utanför knutarna. Lite VI mot VÄRLDEN! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0