Wike Challenge Week 3!

Vilken vecka! Folk verkar verkligen älska det här projektet & nu har nya trädgårdar börjat ticka in utan att jag måste jaga runt som en tok. Det största som hände var att en av mina "trädgårdar" pratade med sin chef som äger en handelsträdgård & hon plockade ihop 38kilo grönsaker som vi hämtade upp i tisdags. Alltså, så galet mycket grönsaker på en & samma gång! Två fulla kassar med bara gurka & på det en massa jättezucchinis & till & med en liten vattenmelon! Sen hörde en annan kvinna av sig & frågade om jag kunde tänka mig att plocka grönsaker från deras trädgård medan de var borta i sin stuga, så efter jättelasten med grönsaker körde vi vidare till en boulevard garden & plockade typ ett kilo bönor. Kolla på det här... 
I de allra flesta fall är en boulevard garden en yta som till 100% består av gräs, även fast man då & då ser någon som planterats med blommor - men en produktiv trädgård, det har jag bara sett på en handfull ställen innan. Jag älskar det, naturligtvis, så himla mycket vettigare att använda den här lilla remsan till något produktivt! Funderar på om jag ska göra något liknande utanför hyreshuset nästa år... Väl hemma från vår lilla runda spenderade jag i princip resten av kvällen med att väga & packa grönsaker. Eftersom det bara var att glömma att kunna förvara allt i vårt kylskåp packade vi in dem i kylväskor & rubbermaid lådor & kånkade ner allt i källaren där det är svalare, bara för att sen kånka upp allt nu imorse. Det var lite att bära om vi säger så...
& kolla lådan till höger, årets första tomater har äntligen börjat mogna! Är omrimligt pepp på detta - dels för att trädgårdstomater är bland det godaste jag vet men också för att de väger mycket. Har lite lätt dille på grönsaksvikt dess dagar...
& hur mycket blev det då totalt den här veckan? 56 kilo!!! Förlåt, men är det inte helt enormt egentligen? Att folk jobbar så hårt för att odla all den här maten & sen glatt skänker bort den... blir helt lipig när jag tänker på det. 
 
Tally! 80.7kg & vi är 84% på väg mot vårt mål!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det du gör är så häftigt och du/ni är så nära målet, som ni kommer klara lätt!!

Heja heja!

Svar: Tack! Det känns faktiskt väldigt häftigt att det har vuxit så pass mycket! Nu börjar folk också höra av sig & erbjuda hjälp med att transportera maten, så jag måste nog sätta mig ner & fundera på hur jag kan organisera det här lite bättre så att det inte bara är Paul & jag som kuskar runt & fixar med allt.
Ida

2018-08-09 @ 08:29:52
Postat av: Jo

Det är helt otroligt bra! Helt fantastiskt med det engagemanget =) Ni kommer ju nå målet långt innan deadline om ni fortsätter så här =) Bra jobbat!

Svar: Visst är det?! Som det ser ut nu räknar jag rätt hårt med att vi kommer att klara vårt mål redan nästa vecka, vilket innebär att vi har 6 veckor kvar till Thanksgiving - som var vårt ursprungliga cut off. Så nu måste jag klura på hur jag kan ta det här vidare, kan liksom inte släppa det bara för att jag klarat av det första mål jag föresatt mig. Maten behövs ju lika mycket efter det.
Ida

2018-08-09 @ 15:08:02
Postat av: Gunilla Nardin

Fantastiskt Ida! Hoppas fu kan fixa nya utmaningar, grönsaker verkar det finnas gott om.
Lycka till med allt!
Vilket föredöme du är😍
Bon Courage !
Gunilla N

Svar: Åh, tack så jättemycket! Måste som sagt klura lite på hur jag ska ta det hela vidare, min första utmaning var lite mer på impuls men nu går det så bra att jag känner att jag måste försöka förvalta det här lite mer organiserat.
Ida

2018-08-09 @ 16:30:47
Postat av: Pauline Down Under

Wow wow wow!! Well done!!

ps - far ska man tydligen helst ha en liten flock av + att de kakar ganska mycket gras. De flesta som har far har det i hagar med gras, sa lite knepigt med att ha dem i oknen. Var property ar mest sand, forutom 2-3 manader om aret nar det regnar. Ovriga manader ar det torrt som fnoske. :-(
MEN - vi ska skaffa nya hons iaf. Har kopt en inkubator!

Svar: Får move aside, ni ska skaffa höns?! Så himla glad! Samtidigt som jag undrar vad som fick er att ändra er?
& tack! Hoppas på att nå vårt mål den här veckan & sen måste jag börja klura på fortsättningen, känns liksom som ett för bra projekt att bara hålla igång den här enda sommaren...
Ida

2018-08-10 @ 02:56:49
Postat av: Jo

Finns inte fler intressanta företag att utmana?

Vad sägs om Skype nån dag?

Svar: Jo, ska nog fråga på FB i nästa inlägg.
& ja - skype absolut. Vad sägs om efter att du sett Mamma Mia?
Ida

2018-08-10 @ 06:11:41
Postat av: Jo

Vet inte när jag kommer att kunna göra det. Ska kolla upp med lite folk.

Svar: Kanske åka upp till Johanna en helg & gå på bio med henne?
Ida

2018-08-11 @ 17:39:39
Postat av: Jo

Usch nej, har varit där uppe så himla mycket den här sommaren att jag inte orkar dit igen på ett tag 😄 Hittade en kompis som vill gå nästa vecka 😊

Kram!

Svar: Haha! Okey, men skönt att du fick med dig någon annan att se den - du får liksom inte missa den på bio!
Ida

2018-08-13 @ 18:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0