Wike Challenge Week 6!

Ska jag vara ärlig kände jag mig inte ett dugg motiverad för den här veckans wike-utmaning. Hade jag haft någon  att lämna över allt på så hade jag lätt gjort det... men nu hänger ju hela utmaningen på mig så det var bara att bita ihop, maila donatorer, åka runt & hämta grönsaker, väga, tvätta & leverera. Lyckades få ihop nästan 20kg, så med tanke på hur låg min motivation var så är jag ändå nöjd. Sen måste jag också visa upp den här potatisen som jag grävde upp ur vår trädgård, 560g... lätt den största potatis jag sett i hela mitt liv!
Men tillbaka till utmaningen, på 6 veckor har jag samlat in mer än 150kg grönsaker - nu är målet att samla in ytterligare 70kg de kommande 5 veckorna. Känner mig lite lätt stressad eftersom jag inte lyckats få tag på några nya trädgårdar de senaste två veckorna, men min kompis Sarah har lovat att hon ska börja hjälpa mig så jag hoppas dels på lite avlastning men även nya idéer & kontakter. Vi får se hur det hela slutar - drömmen hade ju varit om vi kunnat få in ett helt lass med sugar pumpkins OCH ett gäng nya företag som är villiga att gå in med pengar... 

Kommentarer
Postat av: Jo

Herregud! Den är enorm! Är det från de jag satte? Hoppas att den smakar bra också.

Stor kram! 😘

Svar: Visst är den helt hysteriskt stor?! Samma planta producerade även ytterligare två potatisar som båda var knytnävsstora, en riktig superpotatis! Eller så var det du som planterade så bra! Smaken kan jag dock inte säga något om då jag donerade den - men känns väl som om vem som en tog den har mat för ett par dagar!
Ida

2018-08-30 @ 19:50:16
Postat av: Malin C

Wow vilken enorm potatis!! Lycka! Vilken dröm att lägga den i ugnen och äta med en god röra till.

Svar: Grävde upp resten av potatisarna i helgen & de flesta var jättestora - verkligen WOW på WOW när jag såg dem! Nu måste jag bara hitta på något gott att göra med dem, är lite petig med vad jag tycker är gott eller inte när det kommer till potatis (kan inte med kokt potatis alls)...
Ida

2018-08-31 @ 08:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0