Från G till VG & väldigt lite skin på näsan...

Phew! Igårmorse fick jag tillbaka feedback på min senaste engelska uppsats (i akademiskt skrivande) & jag blev bara så grymt besviken. Hade lagt ned en massa jobb på ett ämne som åtminstone jag tyckte var jätteintressant (anemia under graviditet) & så fick jag bara G+. Deppade ihop totalt & trillade ned i mitt eget privata hål av dåligt akademiskt självförtroende. Tack & lov har jag Paul som bara "Men du, du var ju så nöjd med uppsatsen när du skickade in den - ta & sätt dig ner & verkligen lusläs hennes kommentarer så att du förstår vad som gick fel". Så jag gjorde som han föreslog & insåg efter ett par minuter att vår lärare betygsatt FEL uppsats. Så här, vi skickar alltid in uppsatserna i två steg - först för feedback från en annan student & sen (efter ytterligare en veckas jobb) en slutlig version till läraren & hon hade av misstag råkat betygsätta mitt första per review utkast. Efter att jag mailat henne kunde jag slappna av under dagen, men sen vaknade jag vid tre & ångestade mig igenom småtimmarna tills hon mailade mig vid 6.30 & bad om ursäkt & ändrade slutbetyget till VG. Den lättnaden! Spelar liksom ingen roll att jag knappt sovit på hela natten, känns som om jag flyter på små moln i alla fall! Så nu är jag uppe ur hålet igen & kan fortsätta vidare på nästa uppgift utan att känna att jag är SÄMST I VÄRLDEN... Men jag måste nog försöka börja jobba lite på att kunna ta ett nederlag bättre än vad jag gör i nuläget. Jag vet ju vad det beror på, blir man mobbad i flera år av sin professor så är det liksom inte plättlätt att kravla sig upp på fötterna igen - men jag måste försöka bli liiite mer hårdhudad så att jag i alla fall kan ta ett par mindre smällar utan att omedelbart vilja ge upp.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ja ibland skulle man vilja vara som en gås... allt rinna av.Tur att det fixade sig till slut. Kram

Svar: Väldigt skönt, så glad också att jag lyssnade på Paul & verkligen satte mig ner & såg över manuskriptet mer noga.
Ida

2018-02-27 @ 14:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0