Dagen D...

Nu blev det lite tyst igen, men först reste vi bort (herregud, tre dagar på super nordamerikansk resort för kids, blir ett eget inlägg...) & sen kom vi tillbaka & fick koka lönnsirap som dårar i två dagar för att inte svämma över av sav & sen dess har jag haft ångest inför idag & inte fått nått gjort. Idag är det nämligen dagen D som i dermatolog-besök. Ska äntligen få det där födelsemärket kollat på & jag är så himla nervös att jag känner mig kräkfärdig. Så håll gärna en tumme eller två för mig att det ska gå bra...
 
UPPDATERING: Det gick bra! Läkaren hittade två födelsemärken som vi måste hålla koll på (så återbesök var 6:e månad) men jag behöver inte göra något i nuläget. Så himla lättad. Har haft sån ångest den senaste veckan med massa skräckscenarion i huvudet... vad gör vi om jag blir jättesjuk & måste ligga på sjukhus? Hinner jag ens hem till Sverige först för att hinna försöka ta itu med alla idiotiska bankärenden som släpat efter så att Tor har något att ärva om det går käpprätt? Det låter så sjukt när jag skriver det så här svart på vitt, men jag har verkligen varit helt sjukt stressad över det här läkarbesöket - när man blir mamma blir det helt plötsligt livsviktigt att hålla sig vid liv, kanske inte så mycket för sin egen skull men för sin lilla kotte... Så den lättnaden när läkaren sa "Du, det är definitivt en förändring, men just nu går du hem & är lugn - för vi har koll". Det kändes som om jag kunde andas lättare för första gången på en månad. 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Skönt med en liten semester. Ska bli spännande att höra vad ni gjorde.

Du har mina tummar på att besöket går bra ❤️
Kram

Svar: Nu ligger uppdateringen på semestern uppe! Kram!
Ida

2018-03-07 @ 18:52:09
Postat av: Maria Årzén

Åååå....alla tummar i världen hålls!! Hejja:)


Kram Maria

Svar: Tack, tummarna fungerade!
Ida

2018-03-07 @ 20:52:59
Postat av: Åsa

Skönt att höra att det gick bra! Inget konstigt att bli orolig, tror det händer npgot när man blivit föräldet. Kraaaam!

Svar: Ja hjälp vad man blir orolig för sitt eget mående så fort man blir förälder! Så när jag kom ut från läkaren var jag så glad att jag kramade om Tor tills han blev som en liten mask & bara "Maaaamma! Too much!!!" :)
Ida

2018-03-08 @ 09:31:48
Postat av: Anonym

Åh vad skönt! Förstår att det kan bli lite panik i huvudet när det kommer en sådan här grej.

Stor kram!

Svar: & glömde att svara i förra kommentaren så jag tar det här - stressa inte över att skicka ett paket Jo. Se till att ta hand om dig själv & så kan vi väl försöka styra upp en Skypedate snart istället.
Ida

2018-03-08 @ 14:41:39
Postat av: Jo

Det var jag som skrev! Verkar inte som att mobil och kommentatorsfältet riktigt går hand i hand...suck.

På tal om något annat; TACK för paketet! Ser fram emot att testa handkrämerna och fisken =) (chokladen har jag redan testat och mums =)) Ska se om jag kan få ihop och iväg ett paket till er här framöver.

Stor kram och hälsa dina pojkar!

Svar: Som sagt - så imponerad över att det kom fram så fort & vad roligt att du blev glad! Verkligen SÅ over due, men som sagt 2017 var som det var... Tor var så himla gullig förresten när vi skulle gå & posta det. Satte honom i vagnen & berättade vart vi skulle gå (dvs till postkontoret för att skicka ett paket till auntie Jojo) & Tor bara "Yey! We are going to Sweden to see JOJO!!!". Han trodde på riktigt att jag skulle putta vagnen hela vägen hem till dig!
Ida

2018-03-08 @ 17:02:12
Postat av: Camilla

Vilka bra nyheter!!! 😃😃

Svar: Ja så skönt. Var tvugna att fira med lite takeout! :)
Ida

2018-03-08 @ 17:34:37
Postat av: Gunilla

Så glad för din skull!
Nu kan du slappna av!
Bon Courage 😍

Svar: Ja vilken lättnad! Så jobbigt att gå runt & oroa sig för den här typen av saker, det gnager verkligen, så jag är så lycklig för att ha det avklarat!
Ida

2018-03-09 @ 23:27:32
Postat av: Jo

Aww, plutten 😙

Svar: Som tur var somnade han på vägen, i annat fall hade det nog blivit sammanbrott när vi kom fram till postkontoret istället för sverige... :)
Ida

2018-03-12 @ 10:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0