Mera cykel!

Det är så himla härligt att det äntligen börjar kännas som vår, bar backe & små små tulpanskott som tittar upp ur rabatten om man tittar noga (det gör jag, står som en häger & blänger ner i backen - willing the spring along)! Var tvungen att ta ut cykeln på ytterligare en liten vända idag, gick liksom inte att sitta inne nu när vi äntligen har SOOOL. Faktum är att jag har tänkt ut en liten plan. Så här, vi har ju bara en bil så det gör att vi ofta får åka & handla efter det att Paul kommer hem från jobbet. Det här är jobbigt av ett par olika anledningar: 1) Paul är redan supertrött efter en lång dags pendlande & jobbande så det känns så där att tvinga ut honom igen när han äntligen kommit hem igen, 2) Det blir alltid mycket dyrare när Paul är med - han impulsköper så mycket mer mat än vad jag gör, 3) Det blir ofta sent så Tor är övertrött & vi måste muta oss igenom affären för att undvika totalt psykbryt. Så nu tänker jag att Tor & jag ska försöka klara av åtminstone mindre inköp på egenhand - på så sätt kan vi köpa bara det vi behöver, under dagtid när Tor är piggare & Paul slipper sätta sig i bilen igen. Win Win!
Ytterligare fördelar med den här lilla planen är att vi kommer att producera åtminstone lite minde avgaser, att vi kan använda våra kvällar till annat än att stå i kö/jaga övertrött skrikande barn & så får jag lite gratismotion. Som sagt, ett klart win win. Känner nämligen att jag blivit väldigt lat på den här fronten, det är så himla lätt att bara falla för grupptrycket & åka bil överallt - precis som alla andra här i nordamerika gör. Det är så pass illa att jag i princip glömt bort att jag levde helt utan bil i mer än fem år när jag bodde i Lund... Så jag tänker att det här med att cykla till mataffären får bli min inkörsport till att komma in i det här sundare tänket igen & dessutom etablera lite bra vanor hos Tor. Fasiken, jag lägger helt enkelt till det här på min mål-lista för 2018: mindre bil, cykla mer!

Kommentarer
Postat av: Jo

Låter som en superbra idé! Hejja 😊

Kram!

Svar: Helt klart ett lättare mål att ha nu så här i slutet på mars än om jag lagt till det vid nyår. :)
Ida

2018-03-20 @ 07:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0