First day in JK!

Idag var det Tors allra första dag i JK, så himla stort! Helt ofattbart att den här lilla killen nu helt plötsligt ska gå i skolan varje dag! Eller, nu har jag ju valt att ha honom hemma på fredagar, men ändå - tre år gammal & första steget in i skolvärlden...
Sötnöten i fin tröja från Auntie JoJo & splitt ny kånken... Så mycket kärlek på den här lilla människan!
Paul var helt lipig & när vi kom hem efter att ha lämnat honom gick han runt som en vålnad, suckade & stönade över hur tomt det kändes. Jag... måste ju erkänna att jag naturligtvis var lite orolig, men mest tyckte jag att det var helt fantastiskt. Sen december 2014 har jag inte gjort annat än ta hand om Tor i princip non-stop, med ett par timmar här & där för återhämtning, & nu helt plötsligt har jag mer än 6 timmar varje dag för mig själv. So freaking awesome! Jag vet att det är kutym att gnälla ihjäl sig över man måste packa skolluncher åt kottarna, & jag kommer säkert att gnälla längre fram, men idag kändes det som ett billigt pris för frihet! Dessutom - someone elses problem to clean up! I fall att ni är nyfikna så skickade jag dels en liten frukostlåda med muslibollar, yogurt & små mackor (bara smör i mellan eftersom Tor är råtråkig när det kommer till pålägg som han anser acceptabla) samt mjölk...
& till lunch blev det pasta med pesto, ost, korv & hemkokt ketchup + kex & en granola bar, äpple & gurka. 
Om han åt upp allt? Nope, men det hade jag inte förväntat mig & allt jag packade var dessutom 100% återanvändningsbart som hönsmat, så ingen spild mjölk här inte! Hade jag hellre sett att skolorna serverade mat som hemma i Sverige? Um, ja. Men å andra sidan kommer barnet aldrig att bänka sig framför en grå tallrik pölsa till lunch så något positivt finns det ju i det hela!

Kommentarer
Postat av: Jo

Åh! Fick jag vara med på första skoldagen? Känner mig nästan också lite lipig över det :) Btw, var ska den väskan gå med honom :D

Stor kram till er alla tre!

Svar: JA! Men du fick också vara med på Tors sista preschool day, han hade samma tröja på skolavslutningen från Lilliput Land! Sen har den vilat under sommaren - dels för att skona den från fläckar men också för att det varit på tok för varmt - men så var det helt perfekt att ta fram det till skolstarten!
& jag vet... det är helt galet med en så stor rygga för en så liten människa, men den måste rymma all mat för dagen samt böcker från biblioteket & hans "communication bag" så minikånken fungerade helt enkelt inte längre...
Ida

2018-09-12 @ 11:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0