När blev allt såhär?

& så går vi från restaurangen till apoteket för att hämta ut Robs penicilin & jag kommer på mig själv med att hålla handen skyddande bakom hans rygg så att ingen ska kunna stöta till honom/så att jag ska kunna stödja honom om han blir yr. Jag drar igång en jakt på telefonkort, så att han ska kunna ringa hem eftersom det är det enda han vill göra just nu, & jag håller upp dörrar, hämtar vattenflaskor & förklarar att han inte får handla mat själv utan att han ska överlåta det åt mig. & mitt i allt detta vill hela mitt inre bara stanna upp & skrika:
 
'Varför är du i denna situationen igen? Hur har du inte kunnat se vart allt har gått den senaste tiden? Varför måste du ta hand om en annan person som borde vara fullt kapabel att klara sig själv? Varför har allt ansvar ännu en gång bollats över till dig?'.

Svaret är enkelt - för att jag är den starkare av oss två, för att jag bryr mig, för att jag måste finnas där...

Kommentarer
Postat av: Ma

Äpplet trillar inte så långt ifrån trädet!
Hälsa så gott till honom. Och KRAM på dig - vilket jobb du gör.

PS: Vad fint och "luftigt" kortet på R var.

2008-03-18 @ 21:12:29
Postat av: Ida

Nej det gor val inte det... Fast jag blir sa arg & trott pa samma gang, jag hade ju lovat mig sjalv att jag skulle springa sa langt vagen bar om jag nagonsin skulle hamna i en liknande situation igen - fast det ar val helt enkelt sa att om man tycker tillrackligt mkt om nagon sa overger man inte den personen bara for att man brant sig tidigare... Jag ska halsa, massa kramar!

p.s. Visst ar det fint, tycker sa mkt om det kortet!

2008-03-18 @ 21:28:03
Postat av: Maja

Självklart gör man inte det. Människan sviker inte. Det visar bara vilket starkt hjärta du har!

2008-03-19 @ 07:04:49
URL: http://totalblackout.blogg.se
Postat av: Ida

Ibland sa vill man bara ta den latta vagen ut, men sa inser man att man faktiskt maste stanna & kampa, forsoka gora saker & ting lite battre! & tack for dina ord, de varmer!

2008-03-19 @ 16:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0