Raccoons...

Jag älskar ju tvättbjörnar, men igår måste jag erkänna att jag kan förstå de som inte gör det. Var precis på väg att släcka ljuset när Julia kom inrusande i huset gastandes mitt namn. Sprang ut i trappen & frågade vad som hände, & blev informerad om att ett gäng tvättbjörnar just höll på att göra inbrott i vår soptunna. Som den kanadaveteran man alltså är föll det på min lott att jaga bort dem därifrån... Detta gjordes enligt receptet:

1) Ropa saker som 'Oh bloody little creatures!'
2) Klappa i händerna
3) Hoppa jämfota i ballerinor med liten klack som gör mkt ljud samtidigt som du viftar med händerna
4) Inse att tvättbjörnarna finner detta lätt roande, ge upp & hämta en kvast

När jag väl jagat bort dem blev det till att försöka återställa ordningen efter deras lilla kalas samt försöka låsa fast locket till soptunnan med sagda kvast - försök nummer 3 visade sig vara för svårt för tvättbjörnarna att klara av & de drog vidare till grannen. Eller så var det bara så att de redan ätit upp allt som de tyckte var gott...



Kommentarer
Postat av: sQ

Har førøvrigt en t-shirt som har en bild på en tvættbjørn med påmålad punkfrissa och så står det Punc Racoon. Vilda crazy punkdjur det dær =)

2008-09-16 @ 14:58:28
Postat av: Ida

De är helt underbara! Supersmarta & helt småtokiga + jättesöta - fantastisk kombination!

2008-09-16 @ 18:41:40
Postat av: sQ

Underbar, supersmart, småtokig och jættesøt. Då hade du varit tvættbjørn om du varit ett djur. ;-)



Puss darling!

2008-09-17 @ 13:28:17
Postat av: Ida

Naaw, tack sötaste du! That makes two of us then!



Puss på dig med fab!

2008-09-17 @ 18:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0