Nalle Pu

Major köldknäpp här i Toronto & moi gör således allt för att minimera mitt illasinnade lilla fingerproblem. Därför sportar jag för tillfället ett par fodrade läderhandskar med tre par stickade tumvantar ovanpå. Denna vant-teknik fungerar faktiskt rätt bra, bara en liten bit av mitt högra långfinger dog när jag knatade in hit tidigare i dag. Problemet är dock att min mobilitet minskar drastiskt. Jag känner mig ungefär lita finmotorisk som Nalle Pu... Oh well, inte gnälla, det hade kunnat vara värre! Jag hade kunnat vara en liten asiatiska. Denna befolkningsgrup är nämligen helt otroliga när det gäller kyla. Medan alla andra byltar på sig som för den värsta polar-expedition trippar de runt i små söta kappr, pumps & strumpbyxor. Jag dör av köld, & lite avund över att de ser så piffiga ut, när jag ser dem. Fast jag har väl blivit så mkt tant nu att jag hellre är varm än bryter ihop av köld... Anyway... jag tror att de en dag kommer att ta över jorden, de små asiatiskorna, de är helt enkelt små supermänniskor hela bunten.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0